KOMMENTAR: Fredag kunne Trønderbladet vi fortelle en litt pussig historie fra Soknedal. Der har beboere vært uten bredbåndsforbindelse siden 28. juni. Det som er spesielt er at Telenor og entreprenøren AF Gruppen skylder på hverandre. I mellomtiden er beboerne fortsatt uten internett.

Kabelbruddet er inne på vegarbeidsområdet der AF Gruppen holder til, men nå er det ferietid og stille på anlegget. Telenor hevder at AF Gruppen ikke vil slippe dem inn på anlegget for å reparere feilen. AF Gruppen, på sin side, hevder de ikke har hørt noe fra Telenor om dette.

Og mens selskapene krangler, har beboerne fortsatt vært uten internett. Ikke akkurat glimrende service fra selskapenes side. Telenor har riktignok forsøkt å bøte på skaden ved å gi sine kunder gratis datapakker på mobil. Men det hjelper ikke de som har sitt mobilabonnement hos et annet mobilselskap.

Men nå virker det som det blir en løsning på saken. Etter at Trønderbladet begynte å spørre de to selskapene, har de vært i kontakt med hverandre. AF Gruppen har likevel folk som kan slippe Telenor inn på anlegget. I denne saken virker det som det har gått tregt både fra Telenor og AF Gruppens side. Det er synd at kundeservicen ikke er på et høyere nivå, spesielt hos AF Gruppen. E6-entreprenøren har skrytt av tålmodigheten til soknedalingene, men det får være grenser.