Tirsdag skrev Trønderbladet om Morat Mahauri som var full av lovord om brukerbehandlingen ved NAV-kontoret på Melhus. - Takk for at dere er gode mennesker, var Mahauris hilsen til de ansatte ved NAV Melhus.Energigivende ros

NAV-leder ved kontoret på Melhus, Tor Ole Skjetne, setter pris på den positive tilbakemeldingen.- Det er alltid godt å få god respons fra brukerne våre. Det gir oss energi og en arbeidsglede som vi tar med oss videre. En slik anerkjennelse av jobben vi gjør skaper engasjement, sier han. Skjetne mener god kompetanse innen kommunikasjon og veiledning er nøkkelen til vellykket brukerbehandling.- Vi behandler alle våre brukere på en ordentlig måte. Vi har jobbet mye med arbeidsmiljø og opplæring av de ansatte. Det har med respekt å gjøre at man gir folk en rettferdig behandling. Det er viktig å forstå at brukerne kan være i en vanskelig situasjon, og da forsøker vi å hjelpe dem så godt vi kan, sier Skjetne. - Et nyansert bildeRådgiver ved NAV Melhus, Elin Tevik, er glad for at Mahauri er fornøyd med hvordan han ble mottatt ved NAV-kontoret.- Det er artig å få ros for den jobben vi gjør. Jeg merker det når vi sitter i mottaket at folk er fornøyd med hjelpen de får. Det er ikke alltid folk får sine ønsker oppfylt når de kommer hit til oss, for vi har et regelverk å forholde oss til. Men det viktigste er å være rettferdig i behandlingen, sier hun.Tevik mener slike saker kan gi et bedre bilde av NAV enn det man får inntrykk av i mediene- Det gir et litt mer nyansert bilde enn det som kommer frem i media. Det har vært ganske mange negative saker om NAV. Vi som jobber i NAV opplever at folk er veldig positive til oss også, men det er sjelden de går ut i media med det. Det er artig å se rosende omtale også, sier hun.