Elevene på 5. - 7. trinn på Brekkåsen skole var uka før påske på reise i Europa. Det vil si, de gjennomførte et såkalt storyline-prosjekt: Storyline er en metode der opplæringen tilrettelegges som en fortelling, - skapt av elevene og lærerne sammen. Med utgangspunkt i mål i læreplanen velger lærerne tema, tid og sted. Denne gangen skulle elevene lage en familie som skal ut på reise i Europa.

Lærerne setter i verk nye hendelser og lager nye oppdrag til elevene. Disse danner en storyline, - en rød tråd i fortellingen. Håpet er at elevene skal bli nysgjerrige og søke å finne svar sammen. Slik blir innholdet i storylinen, - fortellingen, elevenes egen.

Læringsaktivitetene er knyttet til det virkelige liv og elevene skal prøve å leve seg inn i den personen den er, - å se Europa med en annens øyne. Fredag morgen «reiste» alle med fly til Frankfurt: 20 familier (fem elever i hver familie) jobbet med hvert sitt land i løpet av uka. I tillegg har de deltatt på et økonomikurs, dansekurs og en kunst-/og håndverksaktivitet. Familiene har fått tilbud om mat med europeisk vri en dag hver. Torsdag før påske holdt de en reiselivsmesse der familiene presenterte landene sine for hverandre.