Debatten de siste ukene har gått om utbygging av E6 mellom Trondheim og Stjørdal skal prioriteres foran ny E6 gjennom Gauldalen. Mange har påpekt den trafikkfarlige vegen mellom Melhus og Berkåk. Framkommelighet og tidsforbruk har også vært nevnt. E6 i Gauldalen har flere 50-soner, og du må langt sør for Skjerdingstad for å finne en 80-sone. På Ler er det en fartsdump i forbindelse med et fotgjengerfelt, og på Kvål er det lysregulert fotgjengerovergang. Turister og andre som ikke er kjent på vegene i Gauldalen stusser over at dette kan være en europaveg.

Nye Veger har

ikke gitt noen startdato

for E6-prosjektet i Gauldalen.

Dagens spørsmål: Hvor mange forgjengerfelt krysser E6 i Melhus og Midtre Gauldal kommuner?

Send svar på nettdebatten, Facebook eller e-post: tronderbladet@tronderbladet.no

Svaret kunngjøres her på nettavisa søndag kveld klokka 18.00.

Les mer: Ikke byggestart i Soknedal før i mai.

I 1978 ble det innført en regel om at dem som ønsket å krysse et fotgjengerfelt skulle strekke ut handa. Hvor ble det av denne regelen? Les

her

.

Lundamo er det tettstedet i Gauldalen med flest fotgjengerfelt. Foto: John Lerli