- Det funket. Jeg ble kjempeglad for det. De så sikkert medlemstallet på gruppa på Facebook, at det var god respons. De ser at det faktisk er folk som kjøper Hapå, sier Andrea om at pålegget nå faktisk skal komme i gang igjen.

KjendisProdusenten Nestlé la ned produksjonen av Hapå etter 60 år. Nå tar Kavli over varemerket. Produsentene har innrømmet at engasjementet på Facebook er en av grunnene til at pålegget nå igjen skal produseres.

Andrea har nå versert i stort sett alle medier, både nasjonale og lokale, med sitt vellykkede opprør mot nedleggelse av pålegget.

- Det har vært ganske mye, ja. Jeg har vært på radio, i aviser, på tv.

- Du har blitt litt kjendis?

- Hehe. Det var litt sånn i går, ja.

Andrea er fra Korsvegen, men bor nå i Meldal. Her jobber hun som kassadame i butikk.

Stor responsAndrea startet gruppen på nettsamfunnet Facebook 19. februar. I skrivende stund har gruppen hele 6720 medlemmer. Den har økt med godt over 1000 medlemmer siden aviser skrev om saken mandags kveld.

- Jeg fikk høre at de sluttet å produsere i desember. Jeg tenkte at det ennå ikke er for sent, sier Andrea.

Minner fra barndommenHun har gode minner om pålegget fra barndommen, særlig da hun var på besøk hos besteforeldrene.

- Da fikk vi ha det på brødskiva, og vi valgte alltid Hapå.

Det var en god stund siden hun hadde brukt pålegget på brødskiva da hun fikk høre at det skulle kuttes ut.

- Jeg hadde nesten glemt det før jeg fikk høre at de sluttet å produsere det. Da begynte jeg å spise det igjen. Nå skal det ikke glemmes, proklamerer hun.

AKSJONERTE: Andrea Næve fra Korsvegen nektet å godta at pålegget Hapå skulle kuttes ut. Hun startet en aksjonsgruppe på Facebook, og fikk produsenten til å snu. Foto: Privat