Nye Veier skal ha folkemøte om E6

Under folkemøtet kan folk få informasjon om hvordan veibygginga vil prege hverdagen.

Anleggsarbeidet er i gang, og det er allerede synlige spor i terrenget på Søberg. Bildet ble tatt sist torsdag da det var feiring av byggestarten. I bakgrunnen ser en dagens E6 og boligområdet på Søberg. 

Nyheter

Onsdag 30. oktober skal Nye Veier holde folkemøte om E6 i Melhus rådhus.

Trønderbladet har tidligere omtalt folkemøtet, og i artikkelen forteller prosjektleder Petter Klungsøyr Angelsen i Nye Veier at de frammøtte vil få informasjon om trafikkavvikling og framdrift.


Starter opp E6-bygging på sørdelen

Den opprinnelige planen var å starte med Loddbekkbrua ved Melhus sentrum, og nå har Nye Veier bestemt seg for å gå i gang på Hofstad i stedet.


Under byggestarten for E6 Melhus sentrum-Kvål sist torsdag opplyste utbyggingssjef Lars Bjørgård og prosjektleder Petter K. Angelsen til Trønderbladet at bilistene å regne med nedsatt hastighet og da enten 50 km/t eller 70 km/t. I dag er det 90-sone mellom Melhus sentrum og Skjerdingstad mens det er 70-sone fra Skjerdingstad og fram til Kvål sentrum.

En av årsakene til at det blir nedsatt hastighet er at entreprenøren Peab skal bygge rundkjøringer ved Hofstad som et midlertidig tiltak under veiarbeidet, mens en annen årsak til nedsatt hastighet er hensynet til veiarbeidernes sikkerhet.


Første jafs for unikt E6-prosjekt

Torsdag var det offisiell åpning av veiprosjektet E6 Melhus-Kvål til over en milliard kroner, og tre ordførere var med da det første gravemaskinjafset ble tatt.

 

Nye Veier opplyser at det under folkemøtet blir informasjon om hva som skal skje når det gjelder det praktiske veiarbeidet, anleggsstøy, reguleringsprosessen, støytiltak på boliger og trafikkavvikling.

I tillegg til folkemøte skal Nye Veier ha åpen kontordag på tirsdag i lokalene som Nye Veier leier i Energiparken i Melhus sentrum. Disse lokalene skal for øvrig også bli kontorer for ansatte som jobber med E6-strekninga fra Kvål og til Ulsberg.