Etter ett år kan butikksjef Erik Gjemble fastslå at det ble en kjempesuksess å gå over til å være en Coop Extra-butikk.

– Vi har hatt nesten 25 prosent økning på dagligvarer, noe som er svært sjeldent i denne bransjen, forteller han.

Med dette kan se det ut som at det ved årets slutt vil komme opp på Mega-nivå i omsetning igjen, og kanskje til og med passere dette.

For da Coop på Støren gikk over fra å være en Mega-butikk til å bli Prix for nesten to år siden, opplevde butikksjefen at kundene slett ikke var bare fornøyde med dette.

– I perioden da vi gikk over fra Mega til Prix fikk vi en del negative tilbakemeldinger på butikken, forteller Gjemble.

Omsetningen sank merkbart, og konkurransen ble tøffere for den 102 år gamle butikken

Da Coop Norge bestemte at butikken skulle skifte ham nok en gang, etter bare ti måneder, snudde den negative trenden.

For de ansatte har det blitt en del nye utfordringer med nytt konsept.

– Vi har mange flere tjenester vi skal utføre, som Post i butikk og Tipping, og vi har også blitt færre ansatte, forteller Gjemble.

Årsresultatet blir påvirket i positiv retning av kutt i antall årsverk, men Gjemble understreker at det har kostet å bygge om butikken, en investering som ikke er nedbetalt.

– Men vi ser veldig positivt på fremtiden, sier han.