- Nei, dette er vi ikke noe glad for, sier Arne Vold. Han er trofast Coop-kunde, og synes det er trist at Coop mister dette tilbudet.

- Vi handler her på Coop, så det blir en ekstra tur når vi må på Posten, sier kona Sigrid Vold.

I 2015 ble Coop Extra på Melhus ble kåret til distriktets beste «Post i Butikk».

Begge innrømmer at det ikke er veldig ofte de er på Posten, men de sender pakker til barnebarn sørafor, og henter pakker når de bestiller noe på nettet. Brevskriving er det nesten slutt på, sier de.

- Unødvendig flytting

Brit Kristin Remman hadde også sett at Posten ble der de har vært.

- Det blir en forandring, og litt upraktisk. Men egentlig betyr det ikke så veldig mye. Jeg handler mest hos Coop Extra, og det kommer jeg til å fortsette med. Å flytte Posten rundt virker litt meningsløst, særlig for kundene. Og for butikkene må det også bli kostbart, og Posten bruker sikkert penger de også på å profilere seg på et nytt sted.

Liker de lange åpningstidene

Trygve Svardal handler dagligvarer flere steder på Melhus, og synes ikke lokaliseringa er så viktig.

- Det er ikke så ofte jeg er på Posten, så det har egentlig ikke så mye å si. De flytter jo ikke langt, og jeg handler litt overalt, så det går bra, sier han.

Svardal mener det er luksus med Post i butikk, i forhold til de gamle postkontorene. Han husker ståheien da de ble lagt ned.

- Det er en fin ting å ha Post i butikk, med lange åpningstider, mot slik det var før med postkontor. Jeg bruker Posten til å hente og levere pakker, for eksempel gjenglemte ting etter besøk fra Bergen. Og så kjøper jeg frimerker og sender julekort. Så mye mer er det ikke, sier han.

Brit Kristin Remman synes flytting er unødvendig. Foto: John Lerli
Trygve Svardal tar gjerne turen til et nytt sted for Posten. Foto: John Lerli