Slagordet ble "Støren - Norges laksehovedstad", og det skulle spres rundt omkring og overalt.

Den nystiftede medlemsorganisasjonen for handel- og servicenæringen på Støren samlet seg om slagordet, og de aktet å bruke det for å profilere Støren som handel- og servicesentrum i Gauldalen.

- Vi ønsker å komme dithen at alle som har tilknytning til sportsfiske etter laks her til lands og utenfor Norges grenser, skal tenke på Støren og at det er et naturlig og attraktivt reisemål. Det sa Geir Mohldt, den nyvalgte styrelederen i Støren Handel.

Det var ingen tifeldighet at Norges laksehovedstad ble valgt som slagord for Støren. Styremedlem i handelsstandsforeningen og ansatt i Gaula natursenter, Liv Kari Aasen, kunne fortelle at et engelsk tidsskrift i en reportasje om laksefiskemulighetene i Norge, karakteriserte Støren som Norges laksehovedstad.

Men den nye handelsstandsforeningen var også på utkikk etter andre og like treffende slagord. Styret bad derfor om hjelp fra folk flest til å komme med forslag, skrev Trønderbladet 7. april 2005.